Inequality in Education

Cruces, Guillermo

Autor:
Cruces, Guillermo
Autores secundarios/Colaboradores:
García Domench, CarolinaGasparini, Leonardo C.
Título:
Inequality in Education: evidence for Latin America
Autor corporativo:
 Universidad Nacional de La Plata. Facultad de Ciencias Económicas
Temas:
 - EDUCACIÓN  - DESIGUALDAD  - AMÉRICA LATINA 
Resumen:
This paper provides original empirical evidence on the evolution of education  inequality for all Latin American countries over the decades of 1990 and 2000. The  analysis  covers a  wide  range  of  issues  on differences  in  educational outcomes and  opportunities across the population, including inequality in years of education, gaps in  school enrollment, wage skill differentials and public social expenditure. The evidence  indicates a significant difference between the 1990s and the 2000s in terms of both the  assessment of the  equity  of the education  expansion  and its impact on the income  distribution. In particular, the changes in the 2000s seem to have had a full equalizing  impact on earnings given the more pro-poor pattern of the education upgrading and a  more stable or even increasing relative demand for low skill labor. 
Acceso en línea:
http://cedlas.econo.unlp.edu.ar/esp/documentos-de-trabajo.php?page=2;
Idioma:
Inglés
Medio:
Documento digital
País:
Argentina
Lugar, editor y fecha:
La Plata:CEDLAS, 2012
Nota general:
Publicado en: Documento de trabajo nº 135, CEDLAS
Páginas:
29 p.
Ver estantes

La edición contiene los siguientes documentos electrónicos para descargar:

En este momento no hay ningún ejemplar disponible.


Disponibilidad Actual Para Préstamo: 0 Disponibilidad Actual Para Sala de Lectura: 0 Cantidad Actual de Reservas: 0 Cantidad Actual de Préstamos: 0

Valoración


Comentarios (0)